APRENDENDO A COLOCAR AS PEZAS

 

O XADREZ brinda numerosas vantaxes ao desenvolvemento intelectual e persoal, permitíndolle aproveitar mellor a súa intelixencia natural. Estas son algunhas das principais capacidades que pode fomentar:
ATENCIÓN E CONCENTRACIÓN.
Son as capacidades que se desenvolven máis rápido. L@ s niñ@ afán pensar e poñer atención no que están a facer, incluso l@ s hiperactiv@s. Tamén exercita a memoria.
ANÁLISE E SÍNTESE.
Durante toda a partida teñen que analizar cada ameaza do contrario e sintetizar cal é a mellor resposta.
RAZOAMENTO LÓXICO-MATEMÁTICO.
O tipo de razoamento que se emprega no xadrez é o mesmo que se utiliza nas matemáticas. Algúns sinalan que “o xadrez é á matemática o que a música é á acústica”.
CREATIVIDADE E IMAXINACIÓN.
Todo xadrecista debe imaxinar posicións distintas das que hai no taboleiro, para aproveitar o tempo. A partir diso crea un plan de acción con xogadas que obriguen ao rival para equivocarse para modificar a posición das pezas e conseguir o que busca. Ten que ser máis rápido e imaxinativo que o seu contrario.
ÉTICA.
Como en calquera deporte, hai regras a respectar, pero tan determinantes que o xogador se afai a cumprilas sen a necesidade dun árbitro. Debe aceptar o resultado do encontro sen escusas. O vencedor non é máis alto, máis forte ou máis rápido que o vencido, senón que xogou mellor.
CONTROL EMOCIONAL.
Debe controlar as súas emocións ao máximo, sen deixarse levar polo enfado ou o desprezo cara ao rival. L@ s niñ@ s desenvolven paciencia e perseveranza.
RESPONSABILIDADE.
Un xadrecista non pode botarlle a ninguén a culpa dos seus erros, pero tampouco pode achacar o resultado á mala sorte .
AUTOESTIMA.
Ao ser unha batalla mental, o xogador valora o esforzo que representa mellorar. O logralo o neno vai tomando confianza na súa capacidade.
TOMA DE DECISIÓNS.
Frecuentemente, moito máis que en calquera outro deporte, hai que tomar unha decisión que pode ser definitiva, pois non se pode consultar con ninguén.